
Jak przekształcić leady w sprzedaż dzięki 5 funkcjom CRM?
CRM (Customer Relationship Management) to narzędzia technologiczne, które mają pomóc firmom w zarządzaniu relacjami z klientami i organizowaniu informacji m.in. o ich historii zakupów, preferencjach, zachowaniach online. Posiadanie tego typu oprogramowania nie tylko pomaga firmom w optymalnym zarządzaniu tymi informacjami, ale również otwiera okno możliwości generowania konwersji klientów w potencjalną sprzedaż.
Zarządzanie i kwalifikacja leadów.
Korzystanie z CRM pomaga efektywnie zbierać i organizować dane o liderach, zapewniając pełny obraz wszystkich potencjalnych klientów i zarządzając ich profilami, historią interakcji i zakupów. Jest to prawdopodobnie najważniejsza pozycja na liście, ponieważ kiedy zespół sprzedaży umieszcza leady na szczycie lejka zakupowego, można zauważyć, że nie dochodzi do sprzedaży. Jednak z pomocą CRM, leady mogą zostać przesunięte w kierunku sprzedaży.
Przeczytaj również: Co zrobić, żeby być bardziej wydajnym w pracy?
Śledzenie leadów.
Za pomocą tego typu oprogramowania można stale śledzić leady poprzez kampanie e-mailowe i analizę zachowań w sieci. Wysyła również powiadomienia w czasie rzeczywistym do przedstawicieli handlowych, aby zwiększyć współczynnik konwersji.
Uporządkowany przepływ pracy.
Prowadzony jest rejestr działań następczych, przypomnień o rozmowach demo i notatek uzupełniających, co poprawia komunikację i produktywność zespołu sprzedaży. Tego typu programy pozwalają również na generowanie alertów o różnych oczekujących zadaniach do wykonania przez zespół roboczy w celu utrzymania uporządkowanej kolejności działań.
Raporty i panele kontrolne.
Dostosowane raporty i pulpity nawigacyjne zapewniają aktualizację danych w czasie rzeczywistym oraz łatwo dostępną platformę do analizy statystyk i surowych danych z poprzednich kampanii.
Optymalizacja obsługi klienta.
CRM poprawia koordynację zespołu sprzedaży i zmniejsza liczbę błędów, co poprawia doświadczenie perspektywy i profesjonalizm firmy. Posiadanie tego typu organizacji zapobiega dwukrotnemu kontaktowi z tym samym potencjalnym klientem przez różnych członków tego samego zespołu.
Podsumowanie.
Systemy CRM posiadają integracje obsługi klienta, które przechowują istotne informacje i udostępniają je całemu zespołowi, dzięki czemu każdy wie, jak przebiega sprzedaż i może wykorzystać każdy czynnik.


2 komentarze
Pingback:
Pingback: