zoo oasis park na fuerteventurze
Podróże

Zoo Oasis Park na Fuerteventurze

Rok 2022 na pewno zapamiętam jako pełen podróży. Zarówno tych małych – po Polsce, jak i tych trochę dalszych – na przykład na Wyspy Kanaryjskie. Zostały nam po nich wspaniałe wspomnienia i mnóstwo zdjęć. Wielu z nich jeszcze nie widzieliście, więc chyba czas najwyższy nadrobić zaległości.

Oasis Park to ogromne Zoo połączone z przepięknym ogrodem botanicznym. Jeżeli będziecie na Fuercie, to koniecznie tam się wybierzcie!

Wymarzone wakacje w ciepłych krajach nie dla wszystkich oznaczają wyłącznie opalanie się na plaży i leniwie sączone drinki. Wielu podróżujących ma podobnie jak ja głód poznawania miejsca, w którym przebywamy. Bo jakże nie próbować nowych dań, nie poznawać lokalnej kultury, czy nie zwiedzić najciekawszych miejsc znajdujących się często w niewielkiej odległości od hotelu, w którym wypoczywamy.

Jakie zwierzęta można zobaczyć w Oasis Park Zoo?

Będąc na Wyspach Kanaryjskich po kilku dniach typowej laby nad basenem i krótkich wycieczkach po okolicy postanowiliśmy bliżej zapoznać się z miejscową florą i fauną. Wybraliśmy się do Zoo Oasis Park, gdzie spędziliśmy prawie cały dzień. Nasze zwiedzanie zaczęliśmy od złapania autokaru, który bezpłatnie dowozi turystów spod wybranych hoteli pod samą bramę parku (rozkład można znaleźć na stronie internetowej parku, również w niektórych hotelach przy recepcji). My zdecydowaliśmy się na kupno biletów w kasie parku (byliśmy poza szczytem sezonu, więc kolejek nie było), ale można to zrobić przez Internet, niektóre hotele również prowadzą sprzedaż (lub oferują zniżki). Ponieważ z natury jestem ciekawska to jeszcze przed wyjazdem w przewodniku dokładnie przeczytałam, czego po parku można się spodziewać i próbowałam zaplanować sobie trasę tak, by zobaczyć wszystko co było dla mnie interesujące (a wybór jest przeogromny – 250 różnych gatunków zwierząt, część z nich żyje półwolno, pokazy na żywo, możliwość uczestnictwa w niektórych pokazach, czy safari to tylko niewielka część atrakcji).

Przeczytaj również: Dlaczego warto odwiedzić Mediolan?

Dlatego też zaraz po przekroczeniu bram udaliśmy się na pokaz Parrots Live. Nawet po przeczytaniu opisu nie spodziewałam się, że przelatujące papugi rzeczywiście będą skrzydłami niemal muskać moją twarz! Park przy tych pokazach nie zapomniał o najmłodszych odwiedzających – na każdym z 4 pokazów pierwsze rzędy zarezerwowane są właśnie dla dzieci, tak by mogły one jak najlepiej chłonąć wrażenia. Po tym pokazie skierowaliśmy nasze kroki do lwów morskich. Sam pokaz przypominał nieco cyrkową tresurę, której fanką nie jestem, zaskoczyło mnie to, że znalazły się osoby chcące czynnie uczestniczyć w pokazie (można to zrobić za dodatkową opłatą, w tym przypadku konieczna jest umiejętność pływania).

Co zjeść w Oasis Park Fuerteventura?

Potem zaczął nam kierować nasz głód, postanowiliśmy więc zjeść coś na szybko w jednej z 3 restauracji – nasz wybór padł na Sea Lion Restaurant, głównie z powodu szybkości obsługi i możliwości zabrania jedzenia na wynos, ale wiele osób, zwłaszcza rodziny z dziećmi postanowiło spędzić tam dłuższą chwilę, tym bardziej, że na jej terenie znajduje się plac zabaw.
Ponieważ czas, który mogliśmy spędzić w parku mieliśmy ograniczony, postanowiliśmy opuścić pokaz Fauna Live (krokodyle, jaszczurki czy węże nie są moimi ulubieńcami) i udaliśmy się na pokazy ptaków drapieżnych. Ten pokaz chyba najbardziej utkwił nam w pamięci. Wyobraźcie sobie przelot wielkiego orła tuż nad waszymi głowami, tak, że gdybyście wyciągnęli rękę moglibyście go dotknąć! Tego nie da się opisać, po prostu trzeba przeżyć.
Z dodatkowo odpłatnych atrakcji postanowiliśmy wybrać się na Safari – z dwóch dostępnych tras wybraliśmy tę dłuższą i na grzbiecie wielbłąda wspięliśmy się na szczyt góry, skąd podziwialiśmy widok na cały park.

Ceny biletów wstępu

Bilet wstępu do najtańszych nie należy (cena dla dorosłego to 35 Euro, dziecko w wieku 4-11 lat zapłaci 20, 5 Euro), ale w cenę wliczone są 4 różne pokazy, możliwość skorzystania z 45 minutowej wycieczki drewnianą, ekologiczną kolejką, która przejeżdża przez ogród botaniczny, strefę gadów, ptaków drapieżnych czy lwów morskich. Polecam zwłaszcza dla rodzin z dziećmi – oszczędzi to rodzicom marudzenia o bolących nogach.

Najfajniejsze atrakcje dla dzieci w Zoo Oasis Park

A jeśli mowa o najmłodszych, dużym plusem parku jest również to, że jest on zbudowany bez barier architektonicznych, co znacznie ułatwia zwiedzanie z wózkiem (i oczywiście osobom niepełnosprawnym, którym przysługuje zniżka na bilet wstępu), a każda damska toaleta wyposażona jest w przewijak. I choćby nie wiem jak dzieci były zmęczone zwiedzaniem parku z pewnością nie odmówią sobie wizyty w dziecięcej farmie (Kid’s Farm) gdzie będą mogły bezpośrednio obcować ze zwierzakami (przy wejściu do parku można kupić specjalne torebki z karmą dla zwierząt) oraz na wielkim placu zabaw. Koniecznie muszę wspomnieć o tym, że moim dzieciakom Zoo Oasis Park spodobał się bardziej niż Disneyland w Paryżu.
Z dodatkowych atrakcji wartych rozważenia jest skorzystanie z usług profesjonalnego fotografa – zdjęcia są wtedy do odbioru w sklepiku z pamiątkami przy wyjściu z parku.

Wizyta w parku rozczarowała mnie pod jednym względem – ponieważ zobligowani byliśmy godziną powrotnego autobusu nie zdążyliśmy zjeść w typowo kanaryjskiej restauracji El Patio. Ale jeśli jeszcze kiedyś zawitamy na Fuerteventurę z pewnością to nadrobimy!